De Aston Martin V8 Vantage mag bijna op pensioen gaan. Na een loopbaan van ongeveer tien jaar mag is luidkeelse pretraket wel aan vervanging toe. Maar niet alvorens een spetterend afscheid te vieren. De afscheid gaat onder de vorm van de Vantage GT8. Het kleine broertje van de GT12 zeg maar. 

Aston Martin Vantage GT8.  April 2016 Photo: Drew Gibson

Aston Martin Vantage GT8.
April 2016
Photo: Drew Gibson

Met de Vantage GT8 geeft Aston Martin een dikke vette knipoog naar hun FIA WEC raceprogramma waar ze dit jaar de Gulf kleuren inruilden voor het racing green met fluo-gele accenten. En zo zien we deze ook terugkeren in de GT8. De jongste Vantage krijgt bet zoals zijn twaalf cilinder tellend broertje een flinke aero-update mee en is dus voorzien van de nodige spitters, vleugels en diffusors. De 4,7 l V8 zet nu 446pk tegen het asfalt. Als dat nog niet goed genoeg is, krijg je van Gaydon ook de keuze om je GT8 van een manuele zesbak of automatische zeventraps versnellingsbak te voorzien.

Koolstofvezel troef bij de GT8. De volledige koets van de Vantage is van Carbon en is breder en heeft flink wat aanpassingen gekregen die aerodynamica bevorderen. Als dat nog niet genoeg is kan je ook nog enkele opties specificeren. Zoals kuipstoelen uit koolstofvezel, Magnesium centrelock velgen en indien je wenst een infotainment systeem. Daarboven is het onderstel van de GT8 mede ontwikkeld door de man die bijna dagdagelijks een Vantage GTE rondstuurt: Fabrieks-ace Darren Turner.

Water in de mond ? Je zal snel moeten wezen aangezien Aston er maar 150 zal bouwen.

 

 

Laat een antwoord achter

Je e-mail adres wordt niet gepubliceerd.