Met de Ferrari 458 Aperta werd de zwanenzang van de huidige centraal gemonteerde V8 Ferrari ingeluid. Tot ieders verassing lieten ze er in Modena geen gras over groeien. Nog voor de wereld bekomen was van de Aperta kregen we vorige week de opvolger te zien: De Ferrari 488 GTB

Wanneer je naar de 488 kijkt en je knijpt de ogen dicht zou je hem wel eens kunnen zien voor een 458. Op vlak looks is de niuewe 488 GTB enkel een grondige facelift. Is is een en ander verander maar hij ziet er nog steeds even goed, zoniet beter, uit dan zijn voorganger. Waar we afscheid van moeten nemen is de atmosferische Ferrari 4,5liter V8. Dit hoogtoerig monster is niet meer en wordt net zoals bij zoveel sportieve motoren vervangen door een kleinere geblazen motor. Zelfs het steigerend paard moet buigen voor de nieuwe wetten en regels.

De nieuwe 488 GTB is voorzien van een 3.9 liter turbo-motor die maar liefst 670pk produceert. Deze krachtbron zorgt ervoor dat de nieuwe Ferrari van 0-100km/u in slechts 3 seconden scheurt en blijft doorbomen tot 330 km/u en daarmee de voorganger (lichtjes) overtreft maar een pak minder verbruikt. Jaja, ook bij Ferrari zijn het groene jongens gewonnen (ahum, nog steeds minimum 11,4 liter/100km).

De aangepaste looks zijn meer dan alleen wat vleugeltjes voor de show. Deze GTB produceert 50% meer downforce dan de 458 en is daarmee een pak sneller op circuit. Zo snel zelfs dat hij op het Fiorano testcircuit maar liefst een halve seconde sneller is dan de lichtere 458 Speciale.

De Ferrari 488 GTB is alweer een reden om naar het Salon van Genève uit te kijken…

 

Over de auteur

Hoofdredacteur/Bezieler

Hoofdredacteur, Ondernemer, Fotograaf, Vader, Algemeen enthousiast, Zelfverklaarde Gitaarheld, Viking, Dromer... Als het wielen heeft, rij ik ermee!

Gerelateerde berichten

Laat een antwoord achter

Je e-mail adres wordt niet gepubliceerd.